Vijf jaar Good Mood: Een allround restaurant van smaak & verbinding

Ondernemer

Vijf jaar Good Mood: Een allround restaurant van smaak & verbinding

In het midden van het bruisende Piushaven van Tilburg, tegenover de brug Den Ophef vind je Good Mood, een plek waar smaak en verbinding samenkomen. 

In ons exclusieve interview met de zeer vriendelijke eigenaren en tevens levenspartners, Willem & Nonja, duiken we in het verleden, vieren we de hoogtepunten en staan we stil bij hun 5-jarig jubileum van Good Mood.

Ontmoeting en geschiedenis

Nonja en Willem, de dynamische krachten achter Good Mood, kruisten elkaars paden al op jonge leeftijd op de basisschool in Oisterwijk. Hun wegen scheidden zich tijdelijk doordat ze beiden een andere horeca- & koksopleiding gingen volgen. Echter troffen ze elkaar jaren later in de horeca weer en sprong de vonk over. Een aantal jaren geleden werkte Willem nog bij Vermeer en kwam ter sprake dat Harry Vermeer de zaak aan de Piushaven wilde verkopen en zo startte Nonja en Willem in 2019 hun eigen restaurant; Good Mood. Naast een prachtige zaak zijn ze ook gezegend met twee leuke kinderen die graag langskomen om mee te kijken met de grote chefs!

Hotspot<br><span>in de Piushaven</span>
Hotspot
in de Piushaven

Het concept

Good Mood is geen doorsnee restaurant. Het is een van de hotspots in de Piushaven met veelzijdigheid, waar iedereen welkom is, van jonge gezinnen tot zakenlieden, van vriendengroepen tot verliefde stelletjes. Ze zijn maar liefst van 11:00 uur tot 23:00 uur geopend en hun uitgebreide menukaart die loopt van lunch tot diner, bieden gerechten aan die zowel herkenbaar als verrassend zijn. Hier geen ingewikkelde culinaire hoogstandjes, maar eerlijke, herkenbare gerechten met een eigen twist. Zo noemen ze het ook wel de ‘2.0 gerechtjes’. Denk bijvoorbeeld aan klassiekers zoals carpaccio, garnalencocktails, asperges of cocktails zoals de Pornstar Martini, maar dan met een unieke twist. De negen meter lange bar nodigt uit tot gezelligheid, terwijl knusse hoekjes zorgen voor intieme diners en borrels. Naast een heerlijk diner biedt het ook de perfecte locatie voor een huwelijk of een zakelijk event.

Uniek in de Piushaven

Wat Good Mood uniek maakt in vergelijking met andere eetgelegenheden in de Piushaven is hun authenticiteit. Ze blijven trouw aan zichzelf, waardoor ze een sfeer creëren die zowel gastvrij als vertrouwd aanvoelt. Bovendien is het restaurant kindvriendelijk door een gezellig speeltuintje aan de voorzijde van het restaurant. Door hun betrokkenheid bij de lokale gemeenschap en hun flexibiliteit in het bedienen van diverse doelgroepen, heeft Good Mood zich weten te onderscheiden als een ware pijler van de Piushaven.

Vijf jaar van groei en doorzettingsvermogen

Het jubileum van Good Mood markeert niet alleen vijf jaar van culinaire hoogstandjes, maar ook vijf jaar van uitdagingen, groei en doorzettingsvermogen. Het eerste jaar bracht zijn eigen uitdagingen met zich mee, met vragen zoals ‘wie is nu eigenlijk onze doelgroep’ en ‘wat werkt’? Maar al snel vonden ze hun ritme en groeide het restaurant uit tot een geliefde plek onder de lokale bevolking. Echter brak toen binnen datzelfde jaar de coronapandemie uit die veel uitdagingen met zich meebracht. Een onzekere tijd bracht aan, want je wist niet of de keuzes die je maakte wel de juiste waren. Maar ook deze periode kon de veerkracht van Good Mood niet breken, dankzij de juiste keuzes en een sterke, loyale band met hun gasten.

Menu en keuken

Het menu van Good Mood is een weerspiegeling van de creativiteit en passie van het team. Populaire gerechten zoals het legendarische chocoladetaartje van Willem en de geliefde borrelplank blijven gasten telkens weer teruglokken. Maar het restaurant blijft ook vernieuwen, met elke drie maanden een nieuwe kaart die is samengesteld uit inspiratie uit de omgeving, feedback van gasten en de creativiteit van het team. Nonja en Willem vinden het belangrijk om hun team bij het nieuwe menu te betrekken. Daarom vragen zij pro-actief input uit het team om samen een nieuw seizoenskaart te maken. En waar halen zij hun inspiratie vandaan? Door zelf ook lekker uit eten te gaan, ‘field research’ noemen ze dat ook wel! Waarbij ze samen op zoek gaan naar unieke combinaties. Ook werken zij samen met andere lokale ondernemers uit de Piushaven, zoals Porto Koffie & IJs. Daarnaast vinden zij het belangrijk om te werken met pure ingrediënten en alles zelf te maken. Zo bakken zij hun eigen koekjes en wisselen ze het koekjesassortiment vaak af!

Bier vernoemd naar de kinderen

Wat Good Mood nog meer uniek maakt is hun eigen gebrouwen bier. Ieder kwartaal brouwen zij een nieuwe smaak, geïnspireerd op de smaken van het seizoen. En wat het bier nog specialer maakt is dat het vernoemd is naar de kinderen van Nonja en Willem! Zo vind je dit seizoen een heerlijk witbiertje op de tap, de ‘Eigenwijze Mats’ wel te verstaan. En kun je de ‘Vat ‘m Joes proeven, een heerlijke tripel bier.

Gastervaring en toekomstplannen

Good Mood gaat verder dan alleen lekker eten; het draait om het creëren van onvergetelijke ervaringen voor elke gast. Zo zorgen zij ook voor een verbindende factor binnen ze Piushaven door iedere vrijdagochtend een koffie momentje te organiseren voor de bewoners in de haven. Good Mood blijft vastberaden om te groeien, te innoveren en een bron van vreugde en verbinding te zijn voor nog vele jaren in de Piushaven.

Als je op zoek bent naar een plek waar goed eten, warme gastvrijheid en een vleugje magie samenkomen, zoek dan niet verder dan Good Mood. In de schaduw van de Piushaven vind je een haven van smaak en verbinding die wacht om ontdekt te worden.